Przejdź do głównej zawartości

TREND BOOK 2018

Strategią Gdańska -Światowej Stolicy Bursztynu jest coroczna publikacja Trend Book.
To ósma edycja z dokumentacją w postaci katalogu.

Premiera odbyła się na targach Amberif 2018, podczas których prezentowana była kolekcja ponad siedemdziesięciu obiektów z zastosowaniem bursztynu, wykonanych specjalnie na te okazję.
Trend Book skupia czołowych polskich projektantów biżuterii.
W tym roku zinterpretowano  pięć trendów, które wydały się być najbardziej inspirujące i uzasadnione w kontekście ich implementacji związanej ze specyfiką bursztynu.

To fragment wstępu napisanego przez Prof.Sławomira Fijałkowskiego w Wydziału Architektury i Wzornictwa ASP Gdańsk.

A teraz coś ode mnie.
Zaproszono mnie do tego projektu, żebym wykonała pracę w nawiązaniu do BOHO..

Bardzo cieszę się, że mogłam przygotować ten pierścień.
Praca kolorowa, przełamująca bariery, formę a użyte materiały, to między innymi włosie szczotki do zamiatania podłogi, otulone niczym mgła delikatną  pierzynką.

Dla mnie dobry projekt, to ten, który powstaje od początku  ze spójnością wypowiedzi i zamkniętą formą.
To niuanse i ciekawe rozwiązania.
To przekraczanie granic, to tworzenie z niczego w  pustej przestrzeni, w  której rodzi się kształt.
Kształt staje się formą, a w końcu  obiektem biżuteryjnym.

Przed Wami mój pierścień BOHO , oczywiście w towarzystwie bursztynu bałtyckiego :)

______________________________________________


The strategy of Gdańsk - the World Capital of Amber is the annual Trend Book publication.

This is the eighth edition with documentation in the form of a catalog.

The premiere took place at the Amberif 2018, during which a collection of over seventy amber objects, made especially for this occasion, was presented.

Trend Book brings together leading Polish jewelry designers.

This year, five trends were interpreted, which seemed to be the most inspiring and justified in the context of their implementation related to the specificity of amber.

This is a fragment of the introduction written by Prof.Sławomir Fijałkowski in the Faculty of Architecture and Design of the Academy of Fine Arts in Gdańsk.


And now something from me.

I was invited to this project to do the work with reference to BOHO style..

I am very happy that I could prepare this ring.

Colorful work, breaking barriers, form and materials used, among others bristles brush for sweeping the floor, wrapped in the fog like a delicate feather.

For me, a good project is the one that arises from the beginning with the consistency of expression and the closed form.

These are nuances and interesting solutions.

It is crossing boundaries, creating from nothing in the empty space in which the shape is born.

The shape becomes a form and finally into jewelery object.



Before you my BOHO ring, of course in the company of Baltic amber :)











Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Metafizyka piękna

Ten, kto uważnie śledzi mój blog wie,że często używam metafor, słów kluczy, emocji. Ostatnio mam wiele rozmyślań i zatęskniłam za nieuchwytnym pięknem - za  przeżyciami  metafizycznymi. To chyba najmocniejsze bodźce w moim życiu, które sprawiają, że jestem kim jestem. Zmieniające się obrazy, chwila, obraz i muzyka, jak sceny z filmu. Mam kilka ulubionych. Dziś pokazuję niezwykłą pracę, bo bardzo chciałam już od dawna wykonać chmurkę. Taką blado niebieską, przenikająca wiele odcieni, szarości, popieli, granatów. a ta kropla to łza, która spadając na ziemię, zamienia się w tysiące drobniutkich diamencików, które tak pięknie się mienią i czasem  ktoś przechodząc obok poczuje nagle takie miłe ciepło w sercu..... metaphysics of beauty The one who closely follows my blog knows that I often use metaphors, key words, emotions. Recently I have many thoughts and I missed the elusive beauty - for metaphysical experiences. This is probably the strongest stimulus in my life that mak

MÓWIĄC JĘZYKIEM KOLORU - wywiad dla BLINGSIS

Na koniec roku kolejny wywiad, którego udzieliłam dla najlepszego blogu o biżuterii na świecie wg  International Jewellery London. Rok bardzo ciekawy, pełen nowych realizacji, rozwoju i poznania świata. Bardzo jestem wdzięczna,że zobaczyłam tak wiele na żywo. Mówiąc językiem koloru - ten tytuł bardzo mi odpowiada, bo jestem kolorystą w krainie NISZOLANDII.... _____________________________________________________________ At the end of the year, another interview I gave for the best jewelry blog in the world according to International Jewelery London. A very interesting year, full of new projects, development and exploring the world. I am very grateful that I saw so much live. Speaking the language of color - this title suits me very much, because I am a colorist in the NICHELAND . https://blingsis.com/pl/mowiac-jezykiem-koloru/?fbclid=IwAR00CyMGybYOAtlmXYH84rT3nSKB1l8K_taoOestzhVxRU5ipLRrJnPgJOc#

Pierścionek z duszą dla Sławy Tchórzewskiej

Historia jest taka: Wiele lat temu byłam z psem na spacerze w centrum Warszawy. Okolice Kredytowej - duży kontener na śmieci budowlane. Calutki pełen śmieci - a na samej górze tych śmieci pudełeczka różnej wielkości-już z daleko bardzo intrygujące! Podeszłam i oczy zaświeciły się jak na kreskówkach;) Skarby krawieckie, nici, naparstki, igły - większość nietknięta i nigdy nie używana w oryginalnych opakowaniach-cuda! Jakiś pan poszukujących zapewne resztek trunków nidopitych zaczął grzebać razem ze mną-i to bardzo fajnie wyglądało-fajny kontrast-a ja uwielbiam kontrasty:) Słońce świeci, ja zachwycona buszuję dalej, pies zaciekawiony, bo nie do końca wie, co się dzieje, ludzie przechodzą w garniturkach piękni, ufryzowani do banku, który znajdował się w pobliżu kontenera a pani Sława dalej żurawia w te pudełka! I wcale nie musiałam zaglądać głęboko, bo dalej same deski i połamane meble, żeby wydostać skarb ukryty w pudełeczku chyba z guzikami, jeśli dobrze pamiętam. A tam op